Beslutet på havandeskapspenning

igår kväll när ja gick ut me hundarna runt 22 tiden kom ja ju på att ja kanske skulle gå till postlådan å hämta posten..å där i min lilla låda låg beslutet från försäkringskassan om havandespakpspenning. å de blev beviljat, va en lättnad de å få läsa. visst att man förstått att dom inte kan neka de egentligen me tanke på mitt jobb, och mina graviditetsbesvär. men man vet ju faktist aldrig me försäkringskassan. de dumma e att man får bara ersättningtill å me 10 dagar före beräknad förlossning. tänk om man går över 2 veckor då?? kul å behöva ta ut mammadagar innan bebisen e född liksom..man kunde ju gott få till den dagen bebisen kommer..
men ja ska inte klaga, ja e glad att ja får de iaf :-)
nu bara väntar ja på att försäkringskassan ska opponera sig mot min sjukskrivning, eftersom ja blivit helttidssjukskriven nu å innan va halvtids. dom borde ha fått mitt brev på torsdag eller fredag. så dom hör väl av sig snart om de e nåt problem hoppas ja.. å de hoppas ja inte att de e..orkar inte krångla..hur ska man göra då?? man klarar inte av å jobba, men man får ingen ersättning från FK.. allt löser sig, de vet ja..men ja har en förmåga att alltid oroa mej å tro de värsta..

steker våfflor nu å ska äta till lunch, huvva va gott...å till de vispad grädde me blåbärssylt i..tycker de blir mycke godare å ha sylten ivisspad i grädden än å ha den bredvid  :-)
å så e de hem till gården här nu snart..
å i går började ju idol och andra avenyn..märks att ja e singel, å gravid och orkeslös och sjukskriven va?? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0